Jesteś tutaj: Blog Jak wybrać szkołę nauki jazdy motocyklem?

Jak wybrać szkołę nauki jazdy motocyklem?

Dla każdego przyszłego użytkownika motocykla priorytety będą inne. Proces podejmowania decyzji zależeć będzie m.in. od wieku, doświadczenia i znajomości środowiska motocyklowego, a także od możliwości finansowych.

Czym się kierować szukając szkoły nauki jazdy? Przedstawiamy Wam listę rzeczy, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę podczas poszukiwania tej jednej, najlepszej szkoły.

KADRA

Warto jest poszukać szkoły, która zatrudnia instruktorów z doświadczeniem, z uprawnieniami państwowymi, czynnych motocyklistów, stale podwyższających swoje umiejętności i z przyjaznym podejściem do kursanta. Instruktorów nastawionych na naukę prawidłowej techniki jazdy, a nie tylko naukę prawidłowego wykonywania zadań egzaminacyjnych i wyjeżdżeniu obowiązkowych 20 godzin.

Taką kadrę zapewnia MotoKenner – zgraną i profesjonalną, z pasją do motocykli i nastawioną na naukę techniki jazdy na motocyklu, a nie tylko wyuczenia „sposobów” na zdanie egzaminu. Każdy z instruktorów został wdrożony w system szkoleniowy, który założyciel MotoKenner wypracował przez lata nie tylko jako instruktor techniki jazdy, instruktor nauki jazdy, ale także szkoląc samych instruktorów oraz jako trener zawodników sportów motocyklowych. A najważniejsze obowiązkowe wspólne cechy naszych szkoleniowców to: każde z nich po prostu lubi swoją pracę, uwielbia uczyć i potrafi przekazywać swoją wiedzę. Jeśli trzeba wsiądą z Tobą na motocykl, jako plecak lub zademonstrują sami, jak sobie poradzić z danym ćwiczeniem.

POŁOŻENIE SZKOŁY I PLAC MANEWROWY

Najwygodniej, gdy szkoła jest w pobliżu lub w obrębie strefy egzaminacyjnej. Kursant nie marnuje wówczas cennych godzin kursu na dojazd do kluczowych miejsc, trudnych, a przez to ulubionych dla egzaminatorów kat. A, A1, A2. Czasem kursanci szukają szkoły w pobliżu miejsca zamieszkania, żeby nie marnować czasu na dojazd do szkoły – jednak, gdy obszar ten jest oddalony od strefy praktycznej części egzaminu państwowego - wtedy trzeba mieć na uwadze, że część obowiązkowych godzin jazd trzeba będzie przeznaczyć na dojazd do wspominanej strefy.

Ważne, aby szkoła miała swój plac, na którym można jeździć bez przeszkód (np. dziur, nierówności terenu) i bez rozpraszania przez uczestników innych kursów (np. innych szkół, kursantów jeżdżących ciężarówkami, autobusami, itp.).

Co oferuje Wam w tej kwestii MotoKenner? Naprawdę sporo. Duży i zadbany plac manewrowy, z częścią torową dostępną jedynie dla kursantów naszego OSK. Do dyspozycji macie 120 metrową szeroką „prostą” idealną do ćwiczenia hamowania awaryjnego, slalomu szybkiego i omijania przeszkody. Na placu wymalowane są wyraźne linie ósemek, nie brakuje pachołków, ani fragmentów nawierzchni ;). Plac jest dobrze oświetlony, tak więc wieczorne jazdy wczesną wiosną, czy jesienią będą się odbywały w bezpiecznych i komfortowych warunkach.

Plac i sama szkoła położone są w jednym miejscu, w obrębie strefy egzaminacyjnej, ale też nie zaraz obok budynku WORD. Dzięki temu z jednej strony oswajacie się z częścią miasta, w której będziecie jeździć pod czujnym i surowym okiem egzaminatora , ale z drugiej gwarantujemy, że nauczymy Was radzić sobie też poza strefą.

PRZYGOTOWANIE KURSANTA DO TEORII

Niemal wszystkie szkoły oferują platformy e-learningowe i dostęp do oficjalnej bazy pytań, bez konieczności siedzenia i słuchania teorii. Wynika to, z tego, że znakomita większość kursantów jest już użytkownikami dróg jako kierowcy kat. B, a nawet wielu z Was jeździ skuterem lub motocyklem do pojemności 125 cm3 (dotyczy kierowców kat. B z minimum 3-letnim stażem). Dlatego tacy kandydaci na kierowców kategorii A zainteresowani są przede wszystkim zaliczeniem teorii, czyli zapoznaniem się z bazą pytań i zdaniem testu / egzaminu, tak żeby móc przystąpić jak najszybciej do części praktycznej jazd na motocyklu.

W naszej szkole jazdy MotoKenner staramy się sprostać tym oczekiwaniom, ale jednocześnie musimy wcześniej „sprzedać” Wam trochę teorii dotyczącej techniki jazdy. Dlatego założyciel MotoKenner – Paweł Borys wprowadził do naszej oferty cykl bezpłatnych wykładów prowadzonych przed sezonem w okresie zimowym. Wykłady bynajmniej nie dotyczą tylko przeglądania i nauki na pamięć pytań egzaminacyjnych. Podczas kilku godzin w sobotnie wieczory Wujek Dobra Rada przybliża Wam podstawy techniki jazdy i przedstawia tzw. dogmaty motocyklizmu. Nie poprzestajemy też na tym – zapraszamy gości – w ubiegłym roku odwiedziła nas podróżniczka, która podzieliła się wrażeniami z podróży motocyklowych, a także gościliśmy pracowników zaprzyjaźnionego sklepu motocyklowego, którzy przynieśli ze sobą pół sklepu ;) i podpowiedzieli, co jest ważne podczas kupowania odzieży ochronnej, kasku itp. Wykłady zawierały też część praktyczną m.in. dosiad motocykla czy ćwiczenia z fiksacji wzroku. A to wszystko, żebyście mogli nas poznać, przyswoić niezbędną teorie, zdać za pierwszym podejściem egzamin teoretyczny i zacząć jazdy, gdy tylko na to pozwoli pogoda.

METODY SZKOLENIOWE

Bywa, że mimo nazwy kursu, czyli „ kurs nauki jazdy” szkoły ograniczają się do wyuczenia elementów obowiązkowych do wykonania na egzaminie państwowym. Takie podejście do szkolenia skutkuje niestety często spotykaną opinią, że żadna szkoła nie nauczy Cię jeździć, jeździć musisz nauczyć się sam. Tymczasem dobra szkoła motocyklowa stawia na kadrę, która potrafi wykorzystać do maksimum obowiązkowe pozycje z „menu egzaminacyjnego” i na ich podstawie przygotować nie tylko do egzaminu, ale przede wszystkim do prawidłowej pracy ciałem na jednośladzie i sprawnego poruszania się motocyklem na drogach publicznych.

Do takich metod szkoleniowych przyzwyczajeni są właśnie nasi kursanci – zanim przejdziemy do ósemki, slalomu, omijania przeszkody czy hamowania awaryjnego – pracujemy od podstaw: nad prawidłowym dosiadem, pozycją na motocyklu, podpowiadamy, jak odnaleźć równowagę i jak pracować ciałem, aby swobodnie wykonywać manewry, w tym zadania egzaminacyjne. W przypadku osób, które już jeździły (skuter, motocykl 125 cm3) dostosowujemy zadania do poziomu umiejętności i jeśli ktoś posiada tzw. „złe nawyki”, staramy się pokazać, co można zrobić lepiej i jak bardzo wpływa to na komfort i sprawność jazdy. Podczas naszych szkoleń bardzo powszechnym widokiem jest kursant, który jedzie z jedna ręką ósemkę czy slalom, który ósemkę wykonuje wokół słupków w polu znacznie bardziej ograniczonym niż te wymagane w przepisach. Jednym słowem robimy wszystko, żeby Wam utrudnić życie na kursie, bo potem na egzaminie będzie Wam łatwiej, o jeździe ze świeżo zdobytym plastikiem nie wspominając.

ZAPLECZE TECHNICZNE

Dobre szkoły oferują kilka typów motocykli – tak, aby kursant miał szansę przetestować więcej niż jeden rodzaj (mowa nie tylko o marce, ale również przebiegu). Ważne, aby motocykle były sprawne, regularnie serwisowane i zabezpieczone przez przypadkowym upadkiem niedoświadczonego jeźdźca. Szkoła powinna mieć wśród swoich maszyn motocykle takie same, jakich kursant może spodziewać się na egzaminie państwowym. Możliwość wypożyczenia i/ lub podstawienia motocykla na egzamin również stanowić będzie duży atut – kursant, zwłaszcza osoba, która poza szkołą nie miała okazji jeździć na innych maszynach, będzie miał oszczędzony stres związany np. z wyczuciem sprzęgła czy dźwignią zmiany biegów.

Takie zaplecze posiada właśnie nasza szkoła nauki jazdy. W MotoKenner dysponujemy różnymi typami motocykli, w tym obniżonymi specjalnie dla osób o różnym wzroście. Trzy obniżone motocykle Yamaha idealnie wpisują się w hasło, że MotoKenner to szkoła przyjazna dla kobiet. Dla odważnych i ambitnych mamy motocykle ze specjalnym stelażem do nauki pochylania motocykla bez ryzyka upadku i przygniecenia ciężką maszyną. Nierzadko nasi kursanci podczas całego kursu mają okazję wypróbować aż 8 motocykli, dzięki czemu kiedy wsiądą na swój pierwszy motocykl, nie będzie to dla nich stanowiło większej różnicy, ani wyzwania. Jako nieliczni wśród szkół w całej Polsce, a jedyni we Wrocławiu, mamy system pomiaru prędkości identyczny z tym, którym posługuje się WORD. Dodatkowo do dyspozycji naszych kursantów oddajemy zbroje, ochraniacze, przeciwdeszczówki, różne systemy łączności i komunikacji. Mamy zaplecze socjalne dla kursantów z lodówką, mikrofalówką, kawą, herbatą, wodą, napojami i przekąskami.

ZDAWALNOŚĆ

Bardzo często jest brana pod uwagę nie tylko przez samych kursantów, którym zależy na skutecznej szkole, ale też przez ich bliskich, którzy np. chcą podarować kurs w ramach prezentu. Często kursant jest już motocyklistą np. motocykla o pojemności 125 cm 3, jako posiadacz prawa jazdy kat. B przez minimum 3 lata i chce się przesiąść na większą pojemność – stąd podstawowy cel: zdać szybko i najlepiej za pierwszym razem egzamin, bo jeździć przecież potrafi.

Istnieją rankingi prowadzone przez konkretne portale, jak np. https://www.prawo-jazdy-360.pl, https://www.superprawojazdy.pl oraz oficjalne wyniki szkół nauki jazdy publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu miasta, w którym jest dany WORD. Jest to bardzo konkretny i łatwy do porównania wskaźnik, zwłaszcza, jeśli korzystamy z urzędowych stron, które zawierają wyniki wszystkich szkół zarejestrowanych, jako ośrodki szkolenia kierowców danej kategorii.

Dla niektórych szkół wysoka zdawalność to priorytet i jedna z podstawowych ocen pracy instruktorów, a dla MotoKenner drugorzędna kwestia. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: ponieważ niezależnie od liczby podejść do egzaminu państwowego, już po jego zdaniu podczas każdego wyjazdu na miasto, będziecie weryfikować swoje umiejętności i zależy nam, aby właśnie ten „codzienny, życiowy egzamin” był zaliczany pozytywnie. Dlatego nasze egzaminy wewnętrzne przeprowadzane przez naszych instruktorów nierzadko bywają trudniejsze od tych państwowych – ponieważ zależy nam na wykształceniu świadomych motocyklistów, a nie tylko „absolwentów” kursu. Profesjonalna kadra i doskonałe warunki na placu sprzyjają faktowi, że na kursy do nas zapisują się osoby, które nie dały rady „dogadać się z instruktorem w innej szkole” lub „którym okoliczności na zatłoczonym placu manewrowym nie sprzyjały nauce”. Zapisują się też takie osoby, które dopiero po kolejnym niezdanym egzaminie czują niedosyt wiedzy i potrzebę podniesienia umiejętności. Wreszcie trafiają do nas takie osoby, którym wprost instruktorzy mówią: „idź do MotoKenner, jesteś tak słaby, że tylko oni nauczą Cię kręcić ósemki”. To wszystko ma wpływ, że pracujemy z trudnymi lub wyjątkowo trudnymi przypadkami, gdzie zdanie za pierwszym razem to absolutnie nie jest cel dla nikogo, a to wpływa na obniżenie naszej zdawalności. Ale skoro nie zdawalność, a przeżycie i radość z bezpiecznego powrotu do domu jest naszym celem, to nie przejmujemy się przypadkami gdy kursant nie daje za pierwszym razem. Gdyby tego było mało, to możemy pochwalić obecnością psychologów naszej kadrze szkoleniowej.

CENA

Motocyklizm nie należy do tanich pasji. Na forach motocyklowych często spotykane są dyskusje czy warto inwestować w droższy kurs, skoro według przeważających opinii dopiero po zdanym egzaminie człowiek tak naprawdę zdobywa doświadczenie i uczy się „jeździć”. Należy przy tym jednak pamiętać, że doświadczenie w jeździe i tysiące „wylatanych” kilometrów nie zawsze równa się prawidłowej technice jazdy. Dlatego równie często np. na wspomnianych forach „świeżo upieczeni motocykliści i motocyklistki” pytają o szkoły, gdzie można doszkolić się po zdanym egzaminie, bo nie czują się pewnie lub wręcz czują, że coś robią źle.

W MotoKenner cenimy sobie jakość – jakość kadry, kursu i sprzętu. Stale inwestujemy w nasz ośrodek kształcenia kierowców kategorii A, A1 i A2. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi kursanci nie kupowali jedynie sposobu na zdanie egzaminu, a zainwestowali w swoją przyszłość – bezpieczne podróże i komfort jazdy na motocyklu, a kolejne specjalistyczne szkolenia (mamy też takie w ofercie) będą wynikały z potrzeby rozwoju umiejętności, a nie naprawiania złych nawyków czy braku podstaw. Doceniamy tych, którzy planują sezon jeszcze przed jego rozpoczęciem, dlatego tym, którzy jeszcze jesienią i zimą decydują się wykupić u nas kurs i oferujemy atrakcyjne ceny.

Dostępność instruktorów i tryb szkoły – jest to bardzo istotny aspekt, który może zaważyć na wyborze szkoły. Dlaczego? Wystarczy sobie wyobrazić, że po zapisaniu się na kurs okazuje się, że nie ma opcji jazd w weekendy lub na terminarz instruktorów jest tak zapełniony, że nie ma mowy o regularnych zajęciach.

MotoKenner postawił na transparentny i łatwo dostępny system zapisów – poprzez darmowy system rezerwacji on-line: https://motokenner.reservio.com/#services – można wybrać instruktora, datę i godziny, czyli dostosować kurs pod siebie. Oczywiście w sezonie bywa „ciasno” w grafikach naszych instruktorów, dlatego warto nie zostawiać zapisów na ostatnią chwilę.

Jeździmy praktycznie przez cały tydzień, również w weekendy.

Referencje i polecenia znajomych, rodziny – to jedno z ważniejszych kryteriów i to niezależnie od branży – usług szkoleniowych czy produktowej. Nie ma znaczenia czy: planujesz zakupić kurs nauki jazdy, motocykl czy odzież ochronną, jednym z pierwszych kroków będzie sprawdzenie, co o inwestycji w daną markę myślą inni.

W dobie internetu możliwość sprawdzenia opinii nie ogranicza się już tylko do kręgu znajomych czy rodziny – informacje można zdobyć na forach motocyklowych, w mediach społecznościowych czy w serwisach oferujących możliwość nie tylko reklamy danej firmy, ale i wystawienia opinii –tym samym przyszły kursant ma naprawdę wiele opcji sprawdzenia czy warto zaufać danemu ośrodkowi szkoleniowemu. Czy zdarza się, że dany ośrodek kupuje pochlebne opinie lub pada ofiarą nieuczciwej konkurencji – tak, jak w każdej branży, dlatego opinie zdobyte bezpośrednio od osób, które znamy będą miały najwyższą wagę, jako sprawdzone i wynikające z rzeczywistych doświadczeń. Dowiesz się, czy nie naciągają na tzw. dodatki, czy instruktorzy są faktycznie zainteresowani kursantami, czy plac manewrowy to faktycznie plac i da się po nim jeździć itp.

MotoKenner na swoją opinię, jako firmy prowadzącej szkolenia motocyklowe, pracuje od ponad 10 lat , a od dwóch sezonów również jako szkoła nauki jazdy kat. A, A1 i A2. Niezmienne dokładamy wszelkich starań, aby zapracować na swoją renomę i wszelką krytykę staramy się przyjmować „na klatę” i w miarę możliwości wdrażać Wasze sugestie i marzenia w życie ;)

Gdzie można o Nas poczytać? Choćby tutaj:

  1. https://www.facebook.com/MotoKenner/reviews/?ref=page_internal
  2. https://g.page/r/Cb1oNJmXoJxREB0/review

Dodamy jeszcze z dumą, że w naszym przypadku bardzo dobrze działa tzw. marketing szeptany –z ogromną przyjemnością słuchamy od nowych kursantów, że poleciła nas koleżanka czy kolega, która szkoliła się pod okiem naszych instruktorów. Wokół MotoKenner rozwinęła się również społeczność sympatyków, którzy z własnej, nieprzymuszonej woli polecają nas w mediach społecznościowych. Ten rodzaj reklamy jest nie tylko najskuteczniejszy, ale również zobowiązuje do najwyższej jakości.

A na zakończenie przedstawiamy jeszcze jedną, starą i niezawodną metodę, zwłaszcza gdy po wcześniejszej eliminacji ośrodków wahasz się pomiędzy dwiema czy trzema szkołami. „Sprawdź to sam”. Zadzwoń, zapytaj się czy można wpaść na chwilę i zobaczyć, jak szkolą i jak wygląda teren ośrodka szkoleniowego. Warto też śledzić nasze media społecznościowe, w szczególności fanpage na Facebooku, gdzie wrzucamy urywki ze zmagań kursantów na placu czy tuż po egzaminie.

Podsumowując – szukasz szkoły nauki zdania egzaminu państwowego, czy szkoły która nauczy Cię jeździć, a egzamin zdasz przy okazji ;) ??? Jeśli to drugie to zapraszamy do nas. Tak po prostu ;)

Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez NM Silesia
Zadzwoń: 504 255 983